Bugün Kurtuba (Cordoba) Şehrindeki İslam Eserleri IV (Cordoba Sinagogu)




Cordoba Synagogue


        1492 yılında Yahudilerin sınır dışı edilmesinden sonra, sinagog yetkililer tarafından ele geçirildi ve kuduz (hidrofobi), Santo Quiteria Hastanesi'nden muzdarip insanlar için bir hastaneye dönüştürüldü 1588 yılında, bina bir topluluk merkezi ve küçük şapel olarak kullanılan ayakkabıcılar guild tarafından satın alındı ​​ve binanın koruyucu azizini ayakkabıcıların koruyucu azizi olan Santos Crispin-Crispian olarak değiştirildi. 1885'te Ulusal Anıt ilan edildi. O zamandan beri 1929'da Felix Hernandez'in de dahil olduğu restorasyonun çeşitli aşamalarından geçti. 1935'te İspanyol yetkililer Maimonides'in sekiz yüzüncü yıldönümünü kutladı.'sinagogunun Tiberias Meydanı'nda bulunduğu meydanın adını değiştirerek doğması, Tiberias'ta gömülü olan büyük yerli filozofun onurlandırılması Bu kutlamada sinagogda 443 yıl içinde açık bir şekilde ve yetkililerin tam bilgisi ile gerçekleşen ilk Yahudi dua servisi yapıldı. Maimonides'in doğumunun 850. yıl dönümünü kutlamak için 1985 yılında binanın yeniden açılması için 1977'de başka bir restorasyon başladı. 

    Yıllarca süren zulüm sırasında yıkımdan kaçan Córdoba'daki tek sinagogdur. Artık Yahudi bir ibadethane olarak işlev görmese de halka açıktır.

Bölümler:

  • Avlu

    Córdoba Sinagogu'nun doğu duvarında, yirmi beş metrekareden biraz daha fazla ölçen küçük bir avluya açılan bir kapı vardır. Sinagogun avlu duvarları kuzey duvarında 5.5 metre, batı duvarında 5.5 metre, ancak güney duvarı sadece 3.5 metre (11 feet) uzunluğundadır, kapıyı içeren doğu duvarı en uzundur. 6 metre. Bu, Córdoba kat planına alışılmadık bir yamuk ayak izi verir. Bu olağandışı şekil, büyük olasılıkla, bir açıda çalışan çevredeki sokakların düzeninden kaynaklanmaktadır.

  • Giriş holü 

    Sinagogun girişi, cephesi , avlunun kuzey duvarında üç açıklık ile bulunur: her iki tarafta bir kapı ve iki pencere. Cephenin ötesinde, kuzey duvarında 7 metre, güney duvarında 6 metre, 3 metre  batı duvarı ve 3,4 metre (11 metre) doğu duvarı ölçen giriş holü bulunmaktadır. fit). Bu odada, kadın bölümüne uzanan ahşap bir merdiven boşluğu vardır. Bu giriş holü, hem vestiyer hem de maskilta için bir yer (ritüel abdestler için su havzası) olarak işlev gördüGiriş salonunun tavanı ahşaptır ve 2,3 metre yüksekliğindedir.

  • Dua salonu 

    Dua salonu sinagogdaki en büyük odadır, ancak dönemin çoğu binasına veya evlerine kıyasla küçüktür. 6,5 x 7 metre ölçülerinde hafif dikdörtgen şeklindedir. Kıvrımların tepesine 11.5 metre kıyasla oldukça yüksek bir çatısı vardır. Odanın yüksekliği dikkate değerdir çünkü daha büyük sinagoglar arasında bile yüksektir. 


  • Kadın bölümü 

    Sinagogun kadın bölümü giriş holü üstündeki galeride; ölçümleri ve yerleşimi giriş holü ile aynıdır. Kadın bölümünün ve giriş salonunun orijinal binanın bir parçası olup olmadığı belirsizdir. Çatının yapısı ve yüksekliğindeki farklılıklar, yapının bu kısmının daha sonra eklenmiş olabileceğini düşündürmektedir. Kadın bölümü, kutsal alana bakan üç geniş kemere sahiptir. Bu kemerler Sefarad sinagoglarında geleneksel olarak özenle dokunmuş sıva ve kafeslerle süslenmiştir. Orijinal kafes ya ahşap ya da sıva idihangisi olduğu belli değil. Üç kemer ayrıntılı desenler ve İbranice metinlerle iç içe geçmiştir. Merkezi kemer, aynı dış kemerlerden farklıdır, farklı dekorasyona sahiptir ve kapıyı yerleştirmek için daha uzundur.






























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GIRNATA (Kültür ve Medeniyet)

Son Başşehir Gırnata'da Endülüs Medeniyetinden Kalan Eserler I (el-Hamrâ Saray Külliyesi )

GIRNATA (Tarih)